Regulamin Samorządu

Wstęp:

  1. Samorząd Internatu Zespołu Szkół Elektronicznych w Rzeszowie działa w oparciu o art. 55 Ustawy o Systemie Oświaty.
  2. Samorząd zrzesza i reprezentuje wszystkich mieszkańców Internatu.
  3. Podstawowym ogniwem Samorządu jest grupa wychowawcza.
  4. Samorząd jest jedynym reprezentantem ogółu wychowanków Internatu.

Zarząd Samorządu Internatu:

  1. Pracą Samorządu kieruje demokratycznie wybrany zarząd.
  2. W skład zarządu wchodzą: przewodniczący, zastępca oraz członkowie w liczbie 4 osób.

Zadania Samorządu Internatu:

  1. Dbanie o dobre imię Internatu.
  2. Reprezentowanie ogółu wychowanków.
  3. Opracowanie rocznego planu zarządu w porozumieniu z opiekunem.
  4. Uczestniczenie w planowaniu pracy opiekuńczo wychowawczej Internatu.
  5. Zgłaszanie wniosków i postulatów do kierownika Internatu w zakresie działalności opiekuńczo-wychowawczej i gospodarczej placówki.
  6. Rozwiazywanie konfliktów koleżeńskich.
  7. Organizowanie pomocy koleżeńskiej w celu podniesienia wyników w nauce.
  8. Organizacja czasu wolnego wychowanków.
  9. Wdrażanie wychowanków do przestrzegania regulaminu Internatu.
  10. Zarząd Samorządu Internatu zbiera się na posiedzeniach z opiekunem.
  11. Zarząd Samorządu pomaga w ustalaniu jadłospisu na stołówce Internatu.
  12. Pod koniec kadencji zarząd składa sprawozdanie z działalności i realizacji zadań ogółowi mieszkańców.

Kadencja zarządu, wybory:

  1. Zarząd wybierany jest w październiku na okres jednego roku szkolnego.
  2. W ciągu pierwszego tygodnia października wychowankowie poszczególnych grup wychowawczych zgłaszają kandydatury 2 osób do pracy w zarządzie.
  3. Wybory są tajne uczestniczą w nich wszyscy wychowankowie Internatu.
  4. Wybory wygrywają osoby z największą liczbą głosów.
  5. Zarząd wybiera przewodniczącego, zastępcę i skarbnika.

Opiekun Samorządu Internatu:

  1. Opiekę sprawuje wychowawca wybierany przez zarząd na okres jednego roku szkolnego.
  2. Opiekun samorządu jest doradcą służącym swoja pomocą i doświadczeniem w pracy samorządu.

Sekcje i koła zainteresowań:

  1. Samorząd Internatu może tworzyć sekcje zajmujące się określonymi dziedzinami życia w Internacie, mogą one mieć charakter stały bądź doraźny.
  2. Przy powołaniu sekcji bądź koła zainteresowań należy określić: nazwę, zakres działalności, okres istnienia, skład osobowy.
  3. Wszystkie zagadnienia zawarte w Regulaminie należy uzgodnić trójstronnie: z Kierownikiem Internatu, Opiekunem Samorządu i Zarządem Samorządu.